نویسنده این مقاله پر بازدید که در سایت mashable منتشر شده است، با بسیاری از کارآفرینان درباره نحوه تجارت و کسب و کارشان صحبت کرده است و از آن ها راجع به قوانینی که در زندگی حرفه ای خود شکسته اند پرسیده. تمامی این افراد، کسانی هستند که هیچ حد و مرزی برای خلاقیت در کارهای خود نمی شناسند و با جسارت قوانین نانوشته موجود را تغییر می دهند.

مطلب مرتبط :  کارکردهای نرم افزار خدمات پس از فروش

رضایت مشتری



۱) بیرون از جعبه استخدام کنید

Kara Goldin مدیر شرکت Hint:
در طول هشت سال گذشته نکته مهمی که آموخته ام این بوده که زمانی که می خواهید محصول و مدل کسب و کار جالب و متفاوتی را ارائه دهید، بهتر است افرادی را برای کار انتخاب کنید که داخل صنعت نیستند. افرادی که تجربه کار در صنعت را داشته اند، روشی ثابت برای توسعه یک برند، عرضه محصول به بازار و فروش محصول دارند. ولی برای ارائه یک محصول خط شکن باید خلاق اندیشید و متفاوت فکر کرد تا موقعیت هایی را دید که بقیه از یافتن آن ها عاجزند. من اغلی شاهد این بوده ام که افرادی که از داخل صنعت هستند قادر به تفکر خلاقانه نیستند.

مطلب مرتبط :  ۱۰ نکته کلیدی در جلسات تجاری

۲) زمان بندی متغیر تیم
Erica Cerulo پدیدآورنده of a kind:
تیم ما هیچ وقت تا قبل از ساعت ۱۰ و نیم صبح فعالیت کاری خود را آغاز نمی کند. ما این تصمیم را به این خاطر گرفته ایم که نیاز به تخصیص صبح به کارهای شخصی و روزانه داشتیم. بعد از تشکیل شرکت چیزی نگذشته بود که متوجه شدیم اغلب اعضای تیم شب ها را تا دیروقت زمان خود را صرف مهمانی می کنند و در صورتی که صبح زود مجبور به حضور در محل کار باشند از انجام تمیزکاری های شخصی و ورزش باز می مانند. همین باعث شد که زمانی متفاوت را برای شروع کار انتخاب کنیم.


۳) هرکاری کنید، حتی کارهایی که فکر می کنید در شان تان نیست

Chelsea Kocis پدیدآورنده Swerve Fitness
در روزهای شروع کار ما هر کاری می کردیم تا پول نقد ذخیره کنیم و این موضوع بیشتر از هر چیزی به ما کمک کرد تا متوجه بشویم که چقدر می توانیم کارآمدتر عمل کنیم و منجر به احترام بسیار زیاد از سوی مشتریانمان شد. زمانی که می دیدند ما برایشان هرکاری می کنیم و از جان و دل مایه می گذاریم آن ها هم متقابلاً چنین کاری می کردند.


۴) بیخیال شوید!

 Tracey Noonan مدیرعامل Wicked Good Cupcakes
بیخیال کار شوید و زمانی را صرف کودک و خانواده تان کنید. هرچند ممکن است بسیار علاقه داشته باشید که از نقش مدیرعاملی خود یک لحظه هم دور نشوید، ولی این کار منجر به ساعت های کاری طولانی و طاقت فرسا خواهد شد. گوشی خود را برای چند ساعت خاموش کنید، با این کار به کارآفرین و انسان بهتری تبدیل خواهید شد.

مطلب مرتبط :  استراتژی کسب و کار

۵) تیم را مجبور به توقف کنید

Sarah Milstein مدیرعامل و پدیدآورنده Lean Startup Productions
شرکت ما یک کسب و کار توزیع شده است. اغلب ما از خانه و با زمان های کاری متنوع فعالیت می کنیم. ما یک قانون مهم داریم: هیچ ایمیلی در آخرهفته ها و از ساعت ۷ به بعد عصر نباید ارسال شود. این کار به اعضای تیم کمک می کند که از کارهای طولانی مدت و خسته کننده اجتناب کنند، نسبت به کاری که می کنند آگاه باشند و ارتباطات معنایی بین خود را حفظ کنند.


۶) به نکاتی توجه کنید که کمتر به آنها توجه می شود

Katrina Lake مدیرعامل Stitch Fix:
بسیاری از شرکت های تجارت الکترونیک به نقاط حساسی که مشتری با آنها در ارتباط است، توجه نمی کنند. برای مثال ارسال مرسوله خود یک فرصت بزرگ به حساب می آید و تجربه کاربری فوق العاده ای به مشتری می دهد. بسیاری از شرکت ها تا جای ممکن می خواهند هزینه های پستی خود را کاهش دهند و این کار منجر به بسته بندی های کثیف و رعایت نکردن برخی جزییات می شود. ما سرمایه گذاری زیادی روی جعبه های بسته بندی و کاغذهایی که محصولات را با استفاده از آن ها به هم میپیچیدیم کردیم. به شکلی که مشتری، بعد از دریافت محصول احساس دریافت هدیه ای زیبا را پیدا می کرد.


۷) کسب و کار شما خود شمایید

Emily Chase Smith نویسنده:
قوانین جدید کسب و کار ثابت می کند که برای شروع تجارت دیگر یک مدل کسب و کار بزرگ نیاز نداریم بلکه دوستان و اقوام، سرمایه گذاران و مشتریان به خود شما و شخصیت تان بعنوان یک صاحب کسب و کار توجه می کنند. چه چیزی برای گذاشتن روی میز دارید؟ تجربه مناسبی دارید؟ دوست داشتنی هستید؟ و یا حس خوبی را منتقل می کنید؟
کسب و کار در دنیای مدرن کاری نیست که شما می کنید۷ بلکه شخصی است که شما هستید.

مطلب مرتبط :  هفت O در بازاریابی


۸) جلسات بیهوده را کنار بگذارید

Luke Knowles مدیرعامل Kinoli Inc:
ما علاقه چندانی به جلسات و دورهمی ها نداریم. تنها جلسه ما بصورت هفتگی و در طی سی دقیقه با حضور همه کارکنان برگزار می شود. جلسات اغلب به چیزی که به دنبال آن هستیم نمی رسند و در بیشتر مواقع زمان شرکت کنندگان آن تلف می شود. ما ترجیح می دهیم به جای اینکه راجع به انجام دادن کارها صحبت کنیم، آن ها را انجام دهیم.